- i24NEWS
- דעות ופרשנויות
- בין הדיל עם נתניהו ליום השיבוש: אצל הנציגים החרדים מתגבשת ההבנה - נכשלנו | ארי קלמן
בין הדיל עם נתניהו ליום השיבוש: אצל הנציגים החרדים מתגבשת ההבנה - נכשלנו | ארי קלמן
ב-20 באוקטובר יתייצבו המצביעים החרדים מאחורי הפרגוד - ויחשבו "מה עשו עבורי נציגיי בכנסת?" • בינתיים, חוק הגיוס נכשל שוב ושוב - בגלל החרדים • ורק עכשיו, הם נזכרו לקדם פלסטרים למצבם הקשה - וזה לא יספיק

זה יקרה מהר מהצפוי - ב-20 באוקטובר, ממש מעבר לפינה, יתייצבו המצביעים החרדים מאחורי הפרגוד. רגע לפני שישלפו את הפתק המוכר בדרך למעטפה אל תוך הקלפי, תחלוף בהם המחשבה: "למה בעצם?", ו"מה עשו עבורי נציגיי בכנסת?".
>>> הצטרפו לערוץ הוואטסאפ החדש של i24NEWS עברית <<<
בכל ההיסטוריה החרדית, מאז העלייה הגדולה לארץ היהודים המובטחת, לא התמודד המגזר החרדי עם אתגר שכזה. אין בית חרדי שלא מרגיש מקרוב את הסנקציות שבאו בעקבות חוסר ההסכמות להביא חוק גיוס שיפתור את הסאגה.
בחזרה אל מאחורי הפרגוד, יהיה מי שיכעס על קרוביו שנעצרו בגין עריקות, יהיה מי שיבוא בטענות על מצבו הכלכלי בעקבות ביטול סבסוד המעונות, ויהיה מי שיבוא מיואש בכך שהסיכוי שלו לקורת גג משלו נגנזה בעקבות ביטול הטבות הדירה בהנחה.
בקמפיין הבחירות שעוד יבוא, ימצאו את הסלוגנים הנכונים להאשים את כולם - את הייעוץ המשפטי, את בג"ץ, את יולי אדלשטיין, את דן אילוז, את סמוטריץ', והאמיצים גם את ביבי. בקיצור, את כולם חוץ מהם עצמם, חוץ מהיותם אלה שנשלחו לכנסת בדיוק מהסיבה שהציבור ביקש לטפל בנושא הספציפי הזה.
וזו בדיוק הסיבה ללחץ של ההנהגה החרדית הפוליטית שמביאה אותם לכרות דיל עם אדם שכונה רק לפני חודש וחצי על ידי ההנהגה הרוחנית "שקרן", ושרוב סיכוייו להיכשל ולצאת למחאה שתוצאותיה היחידות הן שנאה מתגברת כנגד החרדים.
רק רגע לפני הבחירות, נזכרו החרדים לקדם פלסטרים למצבם הקשה: חוק מעונות לטיפול נקודתי בנושא ביטול הסבסוד בהוראת היועמ"שית, או חוק הפסקת מעצרי העריקים למניעת מעצרים שיוצרים כאוס. זאת במקום לטפל בשורש הבעיה ולהביא חוק גיוס.
חוק הגיוס נכשל שוב ושוב רק בגלל החרדים, בגלל חילוקי דעות בתוכם; כיוון שאריה דרעי העדיף את דיוני הקבינט הביטחוני על פני הציבור שלו, שמשה גפני נהנה מלשבת על שיבר הכספים של מדינת ישראל במקום טיפול במצביעים שלו, ושיצחק גולדקנופף העדיף לצעוק "אמרתי לכם שלא יהיה חוק גיוס", על פני לנסות לראות איך לפתור את העניין.
קחו עובדה שתמחיש עד כמה זה כל הקושי החרדי לא עניין את הנציגות הפוליטית החרדים: מאז החל המשבר, הנציגות החרדית, ראשי המפלגות החרדיות לא ישבו ולו פעם אחת! פעם אחת! כדי לנסות לטכס עצה יחד איך לפתור את המשבר.
ולמה זה חשוב? כי השותף שלהם איתמר בן גביר עם שישה מנדטים בלבד, הצליח לקבל את כל מבוקשו בכל פעם שאיים על הקואליציה. החרדים עם 18 מנדטים, אז איך זה שפשוט לא לקחו את האיומים שלהם ברצינות? זה רק בגלל העובדה שכל אחד פעל לבד, וראש הממשלה זיהה את זה ועשה הפרד ומשול, המון הפרד ובעקבות כך המשיך למשול.
אז עכשיו, רגע לפני שתלמיד הישיבה יבוא אל מאחורי הפרגוד, עסוקים בהנהגה החרדית בגימיקים במסגרת קמפיין בחירות. כך היה אתמול ביום השיבוש. האם זה יביא להפסקת המעצרים? רוב הסיכויים שלא. האם זה יפתור את מצוקת המעונות - ברור שלא.
הדבר היחיד שהמחאה הזו הביאה היא עוד שנאה כלפי החרדים. אם זו היית מטרת הח"כים החרדים - הם הצליחו בגדול.
